Milí
čitatelia blogu o vlakovej doprave v ČR.
Ako
ste si už všimli, moje kolegyne a kolegovia píšu zaujímavé články. Rád by
som sa podelil s vami o jeden vážny problém, ktorý sa odohráva na
poli vlakovej dopravy. Spoločnosť Regio
Jet marketingovo komunikuje svoju službu ako cestu vlakom s extra službami.
Aj človek čo necestoval vlakom spoločnosti RJ určite vie, že v cene lístka
má zahrnutý internet prístupný na väčšine trasy, teplý a studený nápoj.
Taktiež je možné si vybrať z ponuky časopisov a dennej tlače. Krátko
pred začatím cesty je možné vo vestibule Hlavnej stanice Praha (pobočka RJ) si zdarma objednať kávu a posedieť
v príjemnom klimatizovanom prostredí. Samozrejmosťou sú dostupné počítače
s neobmedzeným prístupom na internet. Nie je všetko tak krásne ako to znie
z predchádzajúcich riadkov. Spoločnosť RJ investuje do svojej
infraštruktúry, ale aj napriek tomu svoje vlastné čakárne má len
v minoritnom zastúpení na staniciach, kde je možné cestovať z ich
vlakmi.
Na
druhej strane České dráhy neposkytujú tak veľa „extra“ služieb.
V odľahčenom kontexte je možné
povedať, že je to "lowcost" dopravca za nie možno primerané ceny. Lenže
infraštruktúra vo vestibuloch vlakových staniciach je rozvinutejšia. A tu
sa práve dostávame k celému problému. Často krát sa stáva, že zákazníci RJ
využívajú služby konkurenta (čakáreň
ČD a ČD Lounge). Keď sú zákazníci
v čakárni preverovaní, nastáva problém a sú vykázaní ak nevlastnia
cestovný doklad od ČD. V uplynulých týždňoch podľa zdroja idnes.cz sa
množia sťažnosti zákazníkov RJ na
prístup od ČD.
Ako riešiť vzniknutý problém? Obaja dopravcovia
majú na vzniknutú situáciu rozdielny názor. Jančurov RJ má vôľu riešiť problém
ekonomicky. Za to že bude využívať služby ČD, je ochotný zaplatiť po vystavení
faktúry. Žiaľ zástupcovia ČD sú názoru, že kontrola čakáreň ČD prebieha len
vtedy, keď je preplnená. Z toho vyplýva, že faktúru v dlhodobom
horizonte neplánujú vystaviť, a tak cestujúci budú naďalej preverovaní. Ako
sa problém bude riešiť vás určite budeme ďalej informovať.
Viac o tejto téme je možné zistiť pomocou nasledujúceho odkazu.
http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-vyhaneji-cestujici-regiojetu-ze-svych-cekaren-pnf-/eko-doprava.aspx?c=A130413_223317_eko-doprava_suj
Řešením bude to, že ČD prodají nádražní budovy zpět státu, od kterého ho dostaly při chybném rozdělení státního podniku České dráhy. Nezávislý správce infrastruktury už nebude řešit, kdo má čí jízdenku a zpřístupní budovu všem na základě rovných (i fakturačních) podmínek.
OdpovědětVymazathttp://ekonomika.idnes.cz/drahy-prodaji-nadrazi-spravci-koleji-szdc-fgb-/eko-doprava.aspx?c=A130410_1915038_eko-doprava_spi
Ale budova přístupná všem je, tady se jednalo o komerční čekárnu ČD a tam nemají zákazníci konkurence co dělat. Pořád je možnost čekat v odbavovací hale, tam nikdo nikoho vyhánět nebude. Nebo mě RJ snad pustí do své čekárny s lístkem ČD? ;-)
Vymazat