úterý 16. dubna 2013

Boj o čakareň?!


Milí čitatelia blogu o vlakovej doprave v ČR.

Ako ste si už všimli, moje kolegyne a kolegovia píšu zaujímavé články. Rád by som sa podelil s vami o jeden vážny problém, ktorý sa odohráva na poli vlakovej dopravy.  Spoločnosť Regio Jet marketingovo komunikuje svoju službu ako cestu vlakom s extra službami. Aj človek čo necestoval vlakom spoločnosti RJ určite vie, že v cene lístka má zahrnutý internet prístupný na väčšine trasy, teplý a studený nápoj. Taktiež je možné si vybrať z ponuky časopisov a dennej tlače. Krátko pred začatím cesty je možné vo vestibule Hlavnej stanice Praha (pobočka  RJ) si zdarma objednať kávu a posedieť v príjemnom klimatizovanom prostredí. Samozrejmosťou sú dostupné počítače s neobmedzeným prístupom na internet. Nie je všetko tak krásne ako to znie z predchádzajúcich riadkov. Spoločnosť RJ investuje do svojej infraštruktúry, ale aj napriek tomu svoje vlastné čakárne má len v minoritnom zastúpení na staniciach, kde je možné cestovať z ich vlakmi.

Na druhej strane České dráhy neposkytujú tak veľa „extra“ služieb. V odľahčenom  kontexte je možné povedať, že je to "lowcost" dopravca za nie možno primerané ceny. Lenže infraštruktúra vo vestibuloch vlakových staniciach je rozvinutejšia. A tu sa práve dostávame k celému problému. Často krát sa stáva, že zákazníci RJ využívajú služby konkurenta (čakáreň ČD a ČD Lounge).  Keď sú zákazníci v čakárni preverovaní, nastáva problém a sú vykázaní ak nevlastnia cestovný doklad od ČD. V uplynulých týždňoch podľa zdroja idnes.cz sa množia sťažnosti zákazníkov  RJ na prístup od ČD.  
Ako riešiť vzniknutý problém? Obaja dopravcovia majú na vzniknutú situáciu rozdielny názor. Jančurov RJ má vôľu riešiť problém ekonomicky. Za to že bude využívať služby ČD, je ochotný zaplatiť po vystavení faktúry. Žiaľ zástupcovia ČD sú názoru, že kontrola čakáreň ČD prebieha len vtedy, keď je preplnená. Z toho vyplýva, že faktúru v dlhodobom horizonte neplánujú vystaviť, a tak cestujúci budú naďalej preverovaní. Ako sa problém bude riešiť vás určite budeme ďalej informovať.

Viac o tejto téme je možné zistiť pomocou nasledujúceho odkazu.
http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-vyhaneji-cestujici-regiojetu-ze-svych-cekaren-pnf-/eko-doprava.aspx?c=A130413_223317_eko-doprava_suj

2 komentáře:

  1. Řešením bude to, že ČD prodají nádražní budovy zpět státu, od kterého ho dostaly při chybném rozdělení státního podniku České dráhy. Nezávislý správce infrastruktury už nebude řešit, kdo má čí jízdenku a zpřístupní budovu všem na základě rovných (i fakturačních) podmínek.

    http://ekonomika.idnes.cz/drahy-prodaji-nadrazi-spravci-koleji-szdc-fgb-/eko-doprava.aspx?c=A130410_1915038_eko-doprava_spi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale budova přístupná všem je, tady se jednalo o komerční čekárnu ČD a tam nemají zákazníci konkurence co dělat. Pořád je možnost čekat v odbavovací hale, tam nikdo nikoho vyhánět nebude. Nebo mě RJ snad pustí do své čekárny s lístkem ČD? ;-)

      Vymazat