Přestože v současné době nejsem častým cestovatelem
využívající železniční dopravu, jsem ráda, že se mohu zúčastnit tohoto projektu
a fandím jak novým odvážným dopravcům LEO Exress a RegioJet tak i Českým dráhám
v jejich cestě k dosažení poskytovat kvalitní služby za odpovídající cenu.
Nebo alespoň pozvednout železniční dopravu v naší krásné vlasti na
důstojnou úroveň. Není to tak dávno, co jsem regionální vlakové spoje Českých drah
využívala téměř každý den a umaštěné, špinavé, hlučné vagóny se svým typickým
odérem mě denně vozily po okolí Hradce Králové. Nezapomenutelný nostalgický zážitek.
S příchodem nových dopravců však věřím v lepší zítřky s příjemnějšími
službami.
Teď ale zpět k našemu projektu. V pátek odpoledne
jsem poprvé měla tu čest s jedním ze dvou nováčků – LEO Exress. Zaměřím se
tedy v tomto příspěvku spíše na dojem, jaký na mě LEO Express udělal svou
pokladnou na Hlavním nádraží v Praze. A že to byla zatěžkávací zkouška zrovna
v pátek odpoledne. Odmyslím-li vzhled Hlavního nádraží se svými místními
obyvateli, po vstupu do budovy jsem si přitiskla kabelku k tělu a intuitivně
se vydala k pokladnám Českých drah. Přestože jsem služeb LEO Express předtím
nikdy nevyužila, předpokládala jsem, že svůj stánek umístí v blízkosti pokladen
ČD. Po pár krocích jsem již spatřila panel s logem LEO Express ukazující
směr, kudy se mám dál vydat. Krok číslo 1., nalézt ukazatel, byl splněn. Krok
číslo 2., podle šipek nalézt pokladnu, také nebyl příliš náročný, šipky opravdu
vedly ke kýženému cíli.
Úplně první dojem byl vcelku kladný, viděla jsem čistý, bílý
stánek s jednou pokladnou umístěnou v levém rohu stánku bez výrazné
fronty. Překvapila mě však jedna věc, proč bylo prostředí celé bílé včetně
nápisu? Čekala jsem stylizaci ve firemních barvách, kterými jsou dle mého soudu
černá a zlatá? Na jednu stranu jsou to jenom barvy, na druhou stranu si říkám z jakého
důvodu, když zlatý nápis by byl zároveň více viditelný a lépe korespondoval s barvou
loga na webových stránkách? Nebo má být stejný jako název dopravce uvedený na
vlacích, kde je bílý? Možná jsem až přílišný perfekcionista, ale já mám ráda
řád a myslím si, že právě logo společnosti by mělo být jednotné, protože se jím
společnost prezentuje, je komunikováno zákazníkům a ti si ho musí zapamatovat.
Další
věc, která mne zaujala, byla velká širokoúhlá obrazovka, na které se po pár vteřinách
střídaly dvě obrazovky. První byla upoutávka na spoje, druhou byl přehled
jízdního řádu. Ale! Pro znázornění jízdního řádu nebyl využit celý rozsah
obrazovky, což vedlo k tomu, že časy odjezdu vlaků a jména měst byly malé
a zejména pro starší generace špatně čitelné. Když už tam tu širokoúhlou
obrazovku mám, tak proč ji pořádně nevyužít? Další bod mého zájmu. V pravém
roku stánku byly postaveny tři stojany. Tedy spíš odloženy. K čemu byly,
co tam dělaly, proč tam stály, to jsem se nedozvěděla, ale působily jako
odložený nepořádek, který nevypadal příliš profesionálně. Tímto bych mé hodnocení
chtěla uzavřít a ostatní mušky přenechám svým týmovým kolegům :-).
Na závěr malé shrnutí mé první zkušenosti se společností LEO
Express. Jistě má mé sympatie a na první pohled se jedná sice o menšího, zato
ambiciózního hráče v železniční dopravě. Po podrobnějším zkoumání jsem
však objevila pár „nedotažeností“, které by si dle mého názoru mohl odpustit.
Žádné komentáře:
Okomentovat