středa 10. dubna 2013

Radim Jančura – Vznik a rozvoj firmy Student Agency


Počas prezerania a popravde zabíjania času na internete, som  sa dostal k zaujímavému odkazu. Pre všetkých priaznivcov autobusovej a vlakovej dopravy a taktiež podnikavých ľudí sa koná v útrobách Vysokej školy Ekonomickej v Prahe zaujímavá diskusia. Pozvanie na stretnutie prijal podnikateľ roka 2005 a momentálne veľmi úspešný prevádzkovateľ autobusovej a železničnej dopravy Radim Jančura. Hlavnou témou bude založenie a rozvoj autobusovej dopravy Student Agency na českom trhu.  Na stretnutie ste všetci srdečne pozvaní. 15. Apríla od 18:00 RB 213.

Prípadne ďalšie potrebné informácie je možné nájsť na nasledujúcom odkaze.



První setkání s Leo express


Přestože v současné době nejsem častým cestovatelem využívající železniční dopravu, jsem ráda, že se mohu zúčastnit tohoto projektu a fandím jak novým odvážným dopravcům LEO Exress a RegioJet tak i Českým dráhám v jejich cestě k dosažení poskytovat kvalitní služby za odpovídající cenu. Nebo alespoň pozvednout železniční dopravu v naší krásné vlasti na důstojnou úroveň. Není to tak dávno, co jsem regionální vlakové spoje Českých drah využívala téměř každý den a umaštěné, špinavé, hlučné vagóny se svým typickým odérem mě denně vozily po okolí Hradce Králové. Nezapomenutelný nostalgický zážitek. S příchodem nových dopravců však věřím v lepší zítřky s příjemnějšími službami.

Teď ale zpět k našemu projektu. V pátek odpoledne jsem poprvé měla tu čest s jedním ze dvou nováčků – LEO Exress. Zaměřím se tedy v tomto příspěvku spíše na dojem, jaký na mě LEO Express udělal svou pokladnou na Hlavním nádraží v Praze. A že to byla zatěžkávací zkouška zrovna v pátek odpoledne. Odmyslím-li vzhled Hlavního nádraží se svými místními obyvateli, po vstupu do budovy jsem si přitiskla kabelku k tělu a intuitivně se vydala k pokladnám Českých drah. Přestože jsem služeb LEO Express předtím nikdy nevyužila, předpokládala jsem, že svůj stánek umístí v blízkosti pokladen ČD. Po pár krocích jsem již spatřila panel s logem LEO Express ukazující směr, kudy se mám dál vydat. Krok číslo 1., nalézt ukazatel, byl splněn. Krok číslo 2., podle šipek nalézt pokladnu, také nebyl příliš náročný, šipky opravdu vedly ke kýženému cíli.

Úplně první dojem byl vcelku kladný, viděla jsem čistý, bílý stánek s jednou pokladnou umístěnou v levém rohu stánku bez výrazné fronty. Překvapila mě však jedna věc, proč bylo prostředí celé bílé včetně nápisu? Čekala jsem stylizaci ve firemních barvách, kterými jsou dle mého soudu černá a zlatá? Na jednu stranu jsou to jenom barvy, na druhou stranu si říkám z jakého důvodu, když zlatý nápis by byl zároveň více viditelný a lépe korespondoval s barvou loga na webových stránkách? Nebo má být stejný jako název dopravce uvedený na vlacích, kde je bílý? Možná jsem až přílišný perfekcionista, ale já mám ráda řád a myslím si, že právě logo společnosti by mělo být jednotné, protože se jím společnost prezentuje, je komunikováno zákazníkům a ti si ho musí zapamatovat.

Další věc, která mne zaujala, byla velká širokoúhlá obrazovka, na které se po pár vteřinách střídaly dvě obrazovky. První byla upoutávka na spoje, druhou byl přehled jízdního řádu. Ale! Pro znázornění jízdního řádu nebyl využit celý rozsah obrazovky, což vedlo k tomu, že časy odjezdu vlaků a jména měst byly malé a zejména pro starší generace špatně čitelné. Když už tam tu širokoúhlou obrazovku mám, tak proč ji pořádně nevyužít? Další bod mého zájmu. V pravém roku stánku byly postaveny tři stojany. Tedy spíš odloženy. K čemu byly, co tam dělaly, proč tam stály, to jsem se nedozvěděla, ale působily jako odložený nepořádek, který nevypadal příliš profesionálně. Tímto bych mé hodnocení chtěla uzavřít a ostatní mušky přenechám svým týmovým kolegům :-).

Na závěr malé shrnutí mé první zkušenosti se společností LEO Express. Jistě má mé sympatie a na první pohled se jedná sice o menšího, zato ambiciózního hráče v železniční dopravě. Po podrobnějším zkoumání jsem však objevila pár „nedotažeností“, které by si dle mého názoru mohl odpustit.