úterý 30. dubna 2013

Výlet k perníkářům aneb Leo Express v Pardubicích


Absolvovala jsem další z výzkumů v terénu, využila jsem služeb Leo Express na živo a svezla se do Pardubic. Cestou tam jsem zvolila třídu Economy a pro porovnání jsem zpátky jela Business třídou. O jízdě jako také se tu rozepisovat nebudu, to není mým cílem, spíše se zaměřím na střípky ze včerejšího safari.
Na úvod musím uznat, že jezdí opravdu na čas. Zarazila mě však jedna věc, a to, že nikdo nekontroloval, zda mám nebo nemám platnou jízdenku. Chápu, že v případě, že bych jela „na černo“ a na místo, kam bych si sedla, by měl někdo jiný zakoupenou jízdenku, na černého pasažéra by se přišlo. Vlak byl ale poloprázdný, takže jsem si mohla sednout prakticky kamkoliv… Při jízdě do Pardubic mne nikdo neobsloužil, ani nezeptal. Na zpáteční cestě už byl servis lepší, aby ale taky ne, když jsem seděla v Business třídě.

Do cíle jsme dorazili na minutu přesně a cesta utekla jako voda. Co mně čekalo v Pardubicích na nádraží, to mě překvapilo! Po vstupu do nádražní budovy jsou v levé části umístěny pokladny jak konkurenčního RegioJet tak Leo Express. Pokladny jsou naproti sobě, ostatní již říkají samy obrázky.


Leo Express pravděpodobně za účelem snižování nákladů sdílí zákaznické centrum s MHD v Pardubicích. Na mou otázku, zda ve vedlejším okénku někdo je, mi slečna odpověděla, že BOHUŽEL tu je jen ona a že BOHUŽEL prodává jízdenky Leo Express. Poté jsem se zeptala, zda mi stačí jízdenka v e-mailu či ji je nutné vytisknout. Slečna byla milá, to ano, ale s výrazem ve tváři „na nic se mě už radši neptejte“ mi sdělila, že mi to asi bude stačit. Vzhled zákaznického centra v Praze pokulhává a za svou konkurencí RegioJet je pozadu. V Pardubicích je však úplně mimo. Je možné, že pardubické ZC nerozvíjejí, jelikož tam plánují zrušit zastávky, kdo ví.. Toto kontaktní místo však zklamalo


.

Novinky u Lea


Média hlásají, že Leo Express od úterý prodloužil svou trasu až do Karviné. Cestující do Karviné se tak již nyní mohou služeb Leo Express využít dvěma spoji odpoledne a dvěma spoji ráno v opačném směru. Naopak pan Novotný chce zrušit zastávku v Pardubicích. To mě zaskočilo, protože tím pro cestující například z Hradce Králové naprosto odpadá možnost Leo Express využít. Ale věřím, že svůj důvod tento krok má.

Dále se mluví o přípravě rozšíření spojů do Polska, které pan Novotný považuje za „zajímavý trh, kam lze přinést úplně nový standard kvality a v horizontu dvou let na něj chceme vstoupit".

Čas ukáže, jaká rozhodnutí majitele Leo Express budou úspěšná a která nikoliv.