čtvrtek 2. května 2013

Leo se ptá

Dnes jsem na oficiálním facebooku společnosti Leo Express narazila na anketu, ve které Leo zjišťuje, zda by zákazníci měli zájem o nabídku čerstvých salátů, a zveřejnil anketu, kde mohou vybírat mezi 5 druhy salátů a hlasovat, o který by měli zájem. A návštěvníci těchto stránek hlasují a rozvíjí na toto téma debata, ze které je možné čerpat cennou zpětnou vazbu. Milé, palec nahoru Leo!

https://www.facebook.com/LEOExpress?fref=ts


Co mají společného České dráhy a Lidl


Minulé pondělí jsem se dostal domů o něco dříve než obvykle a ve schránce na mě pokukovala pošta. Mezi došlou poštou byly i letáky, kterými se většinou vůbec nezabývám, ale tentokrát to bylo jinak. Zaujal mě totiž leták maloobchodního řetězce Lidl, který na titulní stránce měl mimo nabízeného zboží také vyfocený vlak ČD a slogan „CESTUJTE S NÁMI CELÝ ROK ZDARMA“. A protože se vlakovou dopravou v poslední době zabývám v rámci našeho předmětu, ke kterému patří i tento blog podrobněji, rozhodl jsem se do letáku podívat.

Prvním překvapením pro mě bylo spojení ČD a společnosti Lidl. Všude kolem sebe slýchávám, že prodejnu Lidl navštěvují lidé jen výjimečně. Jak je ale potom možné, že se Lidl již několikrát stal obchodníkem roku a jeho návštěvnost stoupá. Chtějí snad ČD přistoupit na stejný koncept jako Lidl? Ale zpět k právě probíhající akci. V prodejnách Lidl totiž můžete od 22. dubna do 7. května zakoupit zlevněnou síťovou jízdenku ČD. Za 199 korun pak můžete ve dnech 1. 5. nebo 8. 5. ujet libovolnou vzdálenost po celé České republice. Omezeni jste také tím, že můžete cestovat pouze 2. třídou. K akci se připojil i Lidl. Pokud totiž nakoupíte minimálně za 300 Kč, můžete soutěžit o hodnotné ceny od ČD (více info naleznete na www.lidl.cz).



Co mě však ve skutečnosti zarazilo nejvíce je fakt, že tato akce se koná už po osmé a v předchozích letech se prodalo přes 86 tisíc poukazů. Podle mluvčí se lidé na tuto akci pravidelně ptají a chtějí její opakování. Domnívám se však, že pokud si ČD představovaly, že touto akcí nalákají nové cestující, těžce se zmýlily. Dle mého názoru tuto akci využijí lidé, kteří vlakem celkem pravidelně cestují, jednorázoví cestující nebo rodiny s dětmi, které využijí slevy a poskytnou dětem zážitek v podobě cesty vlakem spojený s výletem například do ZOO. A co za mým názorem stojí? Dle mých zkušeností totiž lidé ve většině případů cestují takovým prostředkem, který je pro ně v daném místě nejdostupnější. Možnost volit si mezi autobusem, vlakem a autem mají pouze ti, kteří cestují mezi velkými městy. Tito lidé také většinou dobře počítají cenu a čas strávený na cestách, který je v 90% proti Českým drahám. Co vy na to?