pondělí 8. dubna 2013

Cesta s konkurencí

Ahoj !!! , chtěl bych srdečně pozdravit čtenáře našeho blogu, doufám, že už je vás hodně :-). Nejprve bych se měl asi představit jak se sluší a patří. Jmenuju se Karel, je mi 23, na VŠE studuju mezinárodní obchod, ale platí u mě staré dobré pravidlo, že čím více se učím, tím více nevzdělaný si připadám a snažím se mé nedostatky dohnat jak to jen jde :-). Krom toho, že studuju, taky rád sportuju a jen tak mimochodem najezdím za semestr asi 16 000 km vlakem :-) Abych byl upřímný, tak jsem takový blogger v plenkách, ale doufám, že Vás to neodradí a budete pokračovat ve čtení mého historicky prvního příspěvku :-).

Teď už k věci, po vyčerpávající a zároveň velmi obohacující sobotní výuce (to myslím opravdu upřímně) jsem se potřeboval dostat co nejrychleji do Olomouce a tak jsem začal hledat nejlepší spoj.
Bylo asi 17:40, ČD jel spoj v 18:13 a v Olomouci byl 20:40, LE jel 18:29 a v Olomouci byl 20:42, Regiojet v tuto dobu žádný spoj nenabízel a dle rezervačního systému Regiojet byl nejbližší spoj v 19:13 již vyprodán.
Zvolil jsem si tedy vlak LE. Jízdenku jsem si zakoupil přes internetové stránky tohoto dopravce. Postup byl jednoduchý, platba kartou proběhla v pořádku a obratem mi na email přišla jízdenka ve formátu PDF :-).
Přišel jsem na nádraží, koupil něco dobrého k jídlu a začal jsem hledat můj vlak. Našel jsem ho na cedulce s odjezdy pod zkratkou LE 1010 a odjížděl z prvního nástupiště (jinak LE jede vždy z prvního :-) ).Hned u vlaku mě přivítala krásná, blonďatá, charismatická paní stewardka. Dělal jsem, že jsem s nimi nikdy nejel a namířil jsem si to rovnou do nejvyšší business class. Ani můj úsměv nepomohl a tak jsem se za asistentce charismatické paní stewardky poslušně posadil na místo, které bylo označeno na mojí jízdence.
Moje sedačka se spolu s dalšími třemi sedačkami nacházela u stolečku. Rád bych si sedl jinam, ale vlak byl téměř celý plný. Moji spolusedící byli velmi příjemně naladění lidé z Ostravy. Musím podotknout, že jejich nálada s každou další vypitou lahví vína stoupala a tak jsem se dozvěděl mnoho věcí, např... jaké je to trávit tři měsíce v Řecku, kde je v Ostravě nejlepší salát s kozím sýrem, jak se v Itálii vaří Boloňská omáčka tři hodiny atd...Cesta byla tedy velmi obohacující a dozvěděl jsem se mnoho dosud nepoznaného a z vlaku v Olomouci vystoupil o kousek chytřejší Karel :-)

Úroveň servisu dle mého názoru koresponduje s množstvím cestujících ve vlaku. Charismatická paní stewardka se ke mně dostala až u Pardubic. Kdybych neměl své pití a jídlo, tak by mne to určitě rozladilo, protože by se to u vlaků s puncem Švýcarské kvality stávat nemělo !!! Naštěstí paní stewardka dokonale ovládala ženské zbraně a za její krásný úsměv bych jí odpustil i delší čekání.
Jídelní lístek v LE je přehledný a určitě není předražený. Kávy a vody zadarmo jako u Regiojetu se mi ale nedostalo. Kuřecí burritos za 60 Kč bych označil jako škápnutí vedle, bylo to ohřáté v mikrovlnce a tak horké, že se to prostě nedalo.....Švýcarská bageta, to je jiná liga :-), za 45Kč je fakt "dost" dobrá. Kávičku jsem neměl, ale dal jsem si klasické kakao za 19 Kč, které bylo parádní, akorát paní stewardku jsem dýžkem 1 Kč asi moc nepotěšil :D. Dál mají v lístku různé pochutiny, ale to ať už si prozkoumají kolegové z jiného týmu :-).

Jízdní komfort je na míle vzdálen ČD a je srovnatelný s šestimístnými kupé regiojetu. Zde je ale nutné uvést, že jsem jel nejnižší třídou a ty luxusnější třídy LE nemůžu posoudit. Opravdu parádní je, jak na vás ze všech koutů vlaku dýchá nadčasový design a novota. Sedačky sice nejsou koženou, ale jsou velmi pohodlné. Připojení k internetu je na úrovni Regiojetu, ale přístup k desítkám filmů zdarma je na českých kolejích jedinečný a velmi jsem jej už mnohokrát ocenil :-)
Suma sumárů je LE "v pohodě" ale osobně budu zatím upřednostňovat Regiojet :-)

4 komentáře:

  1. Když tak často jezdíš vlakem, zkus jim začít měřit časy na jednotlivých úsecích, ať vidíme, jaká je přesnost ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Na to je lepší statistika http://poloha.vlaku.info nebo http://babitron.ic.cz

    OdpovědětVymazat